کد مطلب:231680 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:176

در خواص انگشتری و نقش خواتیم اهل بیت
11- صفوان بن یحیی از حضرت رضا علیه السلام روایت كرده كه فرمود:



[ صفحه 734]



انگشتر حضرت صادق سلام الله علیه را پدرم به هفت دینار خریداری كرد.

12- بزنطی گوید: در خدمت حضرت رضا علیه السلام بودیم، و آن جناب انگشتر پدرش و جدش را بیرون كرد در خاتم امام صادق علیه السلام نوشته شده بود: «أنت ثقتی فاعصمنی من الناس» و در خاتم موسی بن جعفر سلام الله علیهما نوشته شده بود: «حسبی الله» و در آن یك شاخه گل و یك هلال هم نقش شده بود.

13- یونس بن عبدالرحمان گوید: از حضرت رضا علیه السلام پرسیدم نقش خاتم شما چیست؟ فرمود: نقش خاتم من اینست: «ما شاء الله لا قوة الا بالله» و نقش خاتم پدرم «حسبی الله» است و من او را در دست خود دارم.

14- احمد بن محمد گوید: حضرت رضا سلام الله علیه فرمود: انگشتر عقیق فقر را از بین می برد و نفاق را از دلهای مردم زائل می كند.

15- وشاء از حضرت رضا علیه السلام روایت كرده كه فرمود: هر كس با عقیق مساهمه كند سهم زیادتری خواهد برد و سود بیشتری نصیب او می گردد.

16- حضرت رضا علیه السلام فرمود: نقش خاتم حضرت باقر علیه السلام «ظنی بالله حسن، و النبی المؤتمن و بالوصی ذی المنن، و بالحسن و الحسین» بود.

17- امام رضا علیه السلام فرمود: حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمودند: انگشتر عقیق در دست كنید كه شما را اندوه فرا نخواهد گرفت مادامی كه انگشتر در دست داشته باشید.

18- حسین بن خالد می گوید: خدمت حضرت رضا علیه السلام عرض كردم: مردی كه در دست خود انگشتری دارد و در آن كلمه لا اله الا الله نقش شده است، می تواند استنجاء كند؟



[ صفحه 735]



فرمود: مكروه است، گوید: عرض كردم: رسول خدا صلی الله علیه و آله و پدرانت علیهم السلام این كار را می كردند، فرمود: درست است و لكن آنها انگشتری را در دست راست خود قرار می دادند و لیكن شما از خداوند بترسید و بنگرید چه می كنید.

19- امام رضا علیه السلام از پدرش از جدش از علی علیهم السلام روایت می كند كه حضرت رسول صلی الله علیه و آله در دست راستش انگشتری می نهاد.

20- دارم بن قبیصه از حضرت رضا علیه السلام از پدرانش از علی علیه السلام روایت كرده كه فرمود: از رسول خدا (ص) شنیدم می فرمود:

انگشتر عقیق در دست كنید زیر او اولین كوهی است كه به وحدانیت خداوند و نبوت من و ولایت تو ای علی و به دخول شیعیانت به بهشت ایمان آورد.

21- حسین بن خالد گوید حضرت رضا علیه السلام فرمود نقش خاتم حضرت رسول (ص) «محمد رسول الله» بود، و نقش خاتم علی علیه السلام «العزة لله» بود، و نقش خاتم حسین علیه السلام «ان الله بالغ أمره» بود، و نقش خاتم حضرت سجاد و ابوجعفر علیهماالسلام نقش خاتم حسین علیه السلام بود، و نقش خاتم حضرت صادق علیه السلام «الله ولیی و عصمتی من خلقه» بود.

نقش خاتم موسی بن جعفر علیهماالسلام «حسبی الله» بود، و نقش خاتم حضرت رضا علیه السلام «ما شاء الله لا حول و لا قوة الا بالله» بود، و نقش خاتم ابوجعفر ثانی (ع) «حسبی الله حافظی» بود، و نقش خاتم حضرت ابوالحسن هادی (ع) «الله الملك» بود.

22- علی بن محمد نصیری گوید با دختر جعفر بن محمود ازدواج كردم و



[ صفحه 736]



او را بسیار دوست داشتم، و لیكن مدتی گذشت و از وی فرزندی نیامد، خدمت حضرت رضا سلام الله علیه رسیدم و موضوع را عرض كردم، تبسم كرد و فرمود در انگشتری كه نگین آن فیروزه باشد بنویس «رب لا تذرنی فردا و أنت خیر الوارثین».

گوید من این كار را كردم و یك سال از این قضیه گذشت خداوند به من پسری عنایت فرمود.